Svinkallt!

Shit vad kallt det är! -29,4 stod termometern på igår när jag trotsade
kylan och styrde bilen mot stan för att handla de sista julklapparna.
Det var tack och lov inte riktigt lika kallt i stan men det bet ordentligt
i kinderna. Jag var dessutom tvungen att parkera i parkeringshus,
min största skräck, för att kunna använda motorvärmaren. Andra
gången jag gör det, jag är så stolt över mig själv!

Julklappshandeln gick fort, jag var överaskande effektiv. Att hitta
en klapp till sig själv var däremot svårare. Jag var lite insnöad
på en skjorta något som visade sig väldigt svårt att hitta, åtminstone
en som passade. Men så när jag nästan givit upp, på sistan affären
hittade jag den, skjortan med stort S. I'm so happy!

Idag myser vi bara inne. Ordentligt kallt idag med. -17 grader, så lillan
får nog försöka somna inne. Torde nog gå bra, hon vaknade lite tidigare
än vanligt. Först 6.30 när Krille kom in och frågade efter bilnycklarna.
Jag lyckades få henne att sova en timme till, allt innan 7 känns för
tidigt. Jag har blivit bortskämd, jag vet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0