Dagny

Igår sa vi farväl av morfarsmor Dagny. 98 år blev hon. Det känns
som om en liten bit av min barndom är borta. Jag tyckte mycket om
henne. Hon var den som lärde mig att sticka och man fick alltid knäck
hos henne, oavsett årstid. Det första man fick göra när man hälsade
på var att skriva en lista över det man ville äta under sin vistelse.
Då jag gick i högstadiet brukade hon ringa efter skolan då bara
jag var hemma för att höra hur det gick för mig med pojkarna.
Vi kommer alla att sakna henne.

Jag är riktigt glad över att Alice fick träffa henne även om ingen
av dem var direkt medveten om mötet. Det finns i alla fall
dokumenterat på kort. Fem generationer.

         Fem generationer. Dagny 98 år, Alice 2 veckor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0