Köksmiss

Jag passade på att baka gott och hälsosamt bröd idag när lillan sov.
Som vanligt när jag bakar misslyckades jag något. Oftast glömmer
jag någon ingredienser eller gör allt i fel ordning. Jag har alltid för
bråttom. Den här gången var jag verkligen noga och plockade fram
alla ingredienser innan jag började. Sedan läste jag igenom receptet.
"Blanda alla torra ingredienser och rör sedan i fil och sirap"
Enkelt! tänkte jag, rörde ihop smeten och ställde in brödformarna i
ugnen. När jag sedan städade undan upptäckte jag bikarbonatet och
insåg att jag missat det. Not again! Jag skyndade mig att ta ut formarna
och rörde snabbt ner lite bikarbonat innan jag fortsatte grädda.
Sedan var det bara att hålla tummarna. Det blev faktiskt riktigt gott,
det jäste inte lika mycket som vanligt men det är fullt ätbart.
Krille skrattade bara när han hörde om dagens miss. Jag hör verkligen
inte hemma i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0