Mardrömmar

Skulle plocka in lite smultron från landet och hör ett enormt surrande.
Då jag närmar mig landet flyger vad som kändes som hundratals
flugor upp. De hade suttit och mumsat på några bär som hunnit bli
dåliga. Det var flugor överallt. Så fruktansvärt äckligt.
Jag behöver väl inte säga att jag lät smultronen vara.
Jag lär drömma mardrömmar om det där i natt.

På tal om mardrömmar drömde jag i natt att vi hade en jättestor
råtta i badrummet. Alla som känner mig vet att jag är jätterädd
för både råttor och möss. Jag drömmer om det ibland och för
att kunna somna om måste jag alltid föreställa mig hur jag tar
livet av råttan. Inatt försökte jag välta tvättmaskinen över råttan
men den var helt enkelt för stor och stark för mig så det slutade
med att jag stängde i den i badrummet, det var ju trots allt inte
i sovrummet den var, och så kunde jag somna om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0