Svamligt prat en tidig måndag morgon

Vi var förbi hos Thomas och Kathi igår och kollade in deras nya hus.
(de flyttade i helgen) Det var verkligen jättefint och vi blev sugna
på att förändra nåt igen.

Då vi kom hem kikade Marie och Jonas med barn in med en present
åt Alice, ett jättesött silverhalsband. Tack snälla! Hon har verkligen
fått mycket uppvaktning. Tackkorten är pysslade så släkt och vänner
kan vänta ett kort på vår lilla gullunge i brevlådan inom kort.

Idag ska vi åka till andra träffen med föräldragruppen. Egenvård
handlar det om idag, en av distriktssköterskorna ska komma och
prata. Jag ska försöka komma ihåg att fråga om Alice blöjeksem
som kommer tillbaka hela tiden. Jag vet att man ska byta blöja ofta
och låta henne lufta men det hjälper inte. Just nu sitter jag och har
dåligt samvete över att jag lade ned henne i sängen igen efter
morgonamningen utan att byta blöjan, hon var ju så trött och jag
ville inte väcka upp henne. Jag försöker lindra mitt dåliga samvete
med att tänka att hon vanligtvis brukar vakna vid nio (idag 7) och då
ligger hon ju med samma blöja längre än idag utan att jag reflekterar
över det. Men allt jag kan tänka på nu är hennes röda rumpa. Stackars
liten. Nu är det dock snart dags för henne att vakna igen, då blir det
blöjbyte på en gång.

Kommentarer
Postat av: JOffa

Vart har thomas och kathi flyttat? :)

2009-09-29 @ 23:00:17
URL: http://ekmanjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0