Trött tjej

Alice verkar vara helt slut efter gårdagens stadstripp. Hon har snart
sovit i tre timmar = mycket ovanligt. Hon vaknade till för en timme
sedan men innan jag hunnit dit hade hon slutit sina söta blåa och
somnat om. Vanligtvis sover hon ganska korta stunder på dagen
men ibland kan hon överraska. Jag blir lika paff varje gång.
Problemet då är att jag sällan tar tag i något här hemma eftersom
jag vet att jag ändå inte hinner. Och då en timme har gått tänker
jag att nu är det då verkligen inte lönt att jag börjar med nåt för nu
vaknar hon väl när som helst. Då ytterligare en timme gått inser
jag att jag hunnit men att det nu är för sent. Så har även fallet varit
idag men jag har åtminstone diskat, bäddat sängen, plockat undan
det vi shoppade igår och vattnat blommorna. Nu tror jag att det är
dags att väcka lillan, jag känner att det är dags för henne att äta.
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0